Pagina's

maandag 26 februari 2018

Al bijna maart...

Donderdag is het al maart, wat gaat dit jaar weer snel vooruit. Volgende week ga ik met de patchworkgroep een midweek naar zee in Nederland. Midden van de week kom ik een nacht en dag over huis, want Mr. Ullizee is dan jarig! Ik kijk er erg naar uit...

Even laten zien hoe het met mijn Stonefieldsblokjes staat:
Ik heb nu 32 blokken van de 121 blokken genaaid...

Eindelijk maakte ik Nienke haar eenhoornjurk af!
En ze is er blij mee!

Het randje van de week is weer helemaal bijgewerkt...

Gisterennamiddag nam ik de tijd om wat breitechnieken uit te proberen...! Ik leerde mezelf een nieuwe manier van opzetten, rechts en averechts opzetten, voor een boordsteek. Verder wou ik ook graag de 'magic loop' leren, zodat ik de mouwen voor Nienke haar truitje, tegelijk en in het rond kan breien. De filmpjes van Aurora Sisneros waren hierbij een grote hulp!
En mijn patchworkblokkenboek is klaar!!!
Ik ben er toch wel eventjes mee bezig geweest...
Eerst de buitenkant. Zou ik een blok maken, of een stitchery of ...
Neen, ik vond nog een mooi stofje in mijn voorraad van Anni Downs, dat ik voor niets anders echt kon gebruiken, maar wel voor een blokkenboek. De uitleg van Marlies Mansveld gebruikte ik om dit boek te maken.
Het bleek heel wat meer werk te zijn dan ik had gedacht.
Nu kan ik makkelijk blokken klaar leggen en vervoeren.
Super handig voor de grote blokken van mijn Camelotquilt...





1 opmerking:

  1. Prachtig blokken-boek! En de Stonefields blokjes zien er leuk. Leuk jurkje, natuurlijk is Nienke er blij mee. Heerlijk , een midweek samen handwerken, veel plezier en alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je man.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...