Pagina's

vrijdag 10 december 2010

Amandelsterren en hartjes

Ik heb deze morgen koekjes gebakken, toch wel een hele karwei!
Vanavond is er een sfeeravond bij Jente op school. Als lid van het oudercomitée organiseer ik deze avond mee. En vandaar de koekjes. Ik probeer ook nog een broodpudding in elkaar te steken, maar even nog het koekjesrecept meegeven. Een leuk idee voor de kerst! De koekjes zijn erg lekker en knapperig omdat er amandelpoeder in verwerkt is. Oh ja, ik heb dit recept van Oetker.
Het recept!
Baktemperatuur en tijd:
Boven-onderhitte : 200C (voorverwarmd)
Heteluchtoven : 175C (voorverwarmd)
Gasoven : Stand 3-4 (voorverwarmd)
Baktijd : ongeveer 10 minuten
Ingrediënten:
250 g bloem, 150 g suiker, 2 pakjes vanillesuiker,
1 mespunt zout, 1 mespunt kaneel, 2 eierdooiers,
200 g koude boter, 70 g gemalen amandelen,
1 eierdooier, 1 eetl. melk, 75 g geschaafde amandelen
Bereiding:
Zeef de bloem op de kneedplank en maak in het midden een kuiltje.
Doe de suiker, de vanillesuiker, het zout, de kaneel en 2 eierdooiers in het kuiltje.
Bedek dit met wat bloem en kneed het tot een dikke pap.
Hak de boter in kleine stukjes en voeg deze samen met de gemalen amandelen bij de bloem. 
Kneed dit mengsel van het midden uit tot een glad deeg. Dit duurt wel even!
Rol het deeg bij kleine hoeveelheden tegelijk dun uit en steek met een vormpje kleine sterren uit. Leg deze op de bakplaat. Meng de eierdooier samen met de melk en bestrijk hiermee de sterren.
Bestrooi ze met de geschaafde amandelen.
Bak de sterren in ongeveer 10 minuten bruin.

Veel succes en smakelijk!

1 opmerking:

  1. Hoi, je koekjes zijn er lekker uit. Wat is Nienke al een grote meid
    geworden, je vraag op mijn ringetjes,ze klosten 3,95 per stuk.
    Fijne week verder Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...