Pagina's

maandag 11 juli 2016

Uitwaaien in Amsterdam...

Ik keek er al een hele tijd naar uit, Amsterdam!
Even er tussen uit... de broers op kamp en ik samen met Mr. Ullizee en Nienke naar Amsterdam.
Al voor de derde keer doen we dit nu, telkens als het Scrumday Europe is, gaan we voor enkele dagen mee.
Maar deze keer heb ik echt een aantal leuke dingen gedaan speciaal voor onze kleine zus, die binnenkort al naar het eerste leerjaar gaat.

Maandagavond kwamen we aan en gingen we nog even uitwaaien aan het Ij, bij Zouthaven. We konden daar ook een mooie zonsondergang zien. Zou het nu echt zomer worden...
De volgende dag was het eerst een druilerige 'zomer' dag, ideaal om wat kindertelevisie te kijken en leuke adressen in Amsterdam te zoeken.
Maar tegen de middag werd het toch wat beter en nam ik mijn fiets, die we telkens mee brengen!
Even lekker fietsen in de stad opzoek naar wat kinderwinkels.
's Avonds nog even met de bus naar de 'Westergasfabriek', en hoewel het er de dag tevoren heel levendig was, was er nu niet zoveel te beleven. Nienke kon er wel even fijn spelen in de speeltuin en we vonden iets te eten in de straat vlak bij!

Woensdagochtend was Mr. Ullizee ook nog vrij om met ons samen iets te doen. In de grote Openbare Bibliotheek gingen we vol bewondering kijken naar het 'Muizenhuis' van Karina Schaapman.
Het huis werd door haar gebouwd en is bijna 2 meter breed en 3 meter hoog. Het telt vele kamertjes waar muizen ijverig allerlei bezigheden hebben.
Ik had het al eens in een tijdschrift gezien en we hebben ook twee boeken over het muizenhuis, maar in het echt toch wel indrukwekkend hoeveel werk daar moet in gestoken zijn en zoveel details...
De naaikamer en de stoffen-en fourniturenwinkel kregen wat extra aandacht...

In de namiddag dan weer alleen op stap met Nienke, naar het Poppentheater van Koos Kneus.
Eerst al op bestemming geraken... iets te laat vertrokken, nadat we in de '9 straatjes' waren blijven hangen, omdat daar natuurlijk mijn lievelingswinkel 'Exota', die King Louie verkoopt, is.
Een GPS op je iPhone, voor mij toch een nieuwe App, even verkeerd rijden en dan toch uiteindelijk een kleine 10 minuten te laat aangekomen. We mochten gelukkig nog binnen, zodat we het poppenkast verhaal toch helemaal konden meemaken...
Leuke grapjes, origineel verhaaltje en daarna nog even verkleden als Spaanse danseres en wachten om geschminkt te worden. 
Maar het wachten was zeker de moeite waard!
Donderdag, de laatste dag, namen we de trein naar Utrecht, om er het Nijntjemuseum te bezoeken.
Een groot succes!!!
Daarna nog even bij 'Carol Cox', een patchwork winkel, rondkijken en een fat quarter kopen...
Achteraf bleek dat ik weer onbewust voor een lapje van 'Primitive Gatherings' had gekozen, toch wel een van mijn favorieten!
Moe en voldaan terug naar Amsterdam en later die avond terug naar huis, naar Minoes de koppige poes en Tina de trouwe hond!

Wat gaat de tijd toch snel, zo vaak heb ik wel zin om te bloggen, maar het komt er niet van...
Op het einde van het schooljaar maakte ik weer wat voor de juf van Nienke en de juf van Jente.
Voor Nienke haar juf een uil, voor de 'uilenklas'!
En een stitchery voor de juf van Jente...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...