Pagina's

zondag 19 maart 2017

Ik wil terug bloggen...!

Dat denk ik al zo lang, maar toch gebeurt er niets! Verdorie toch!

Mijn 300-huisjesquilt is dan eindelijk af geraakt, vrijdagavond 10 februari quiltte ik de allerlaatste steekjes... Ik ben zo content, wat een levenswerk... 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, en dan eindelijk klaar! Ja, ik ben Pietje precies en niet van de snelste omdat ik ook nog met zoveel andere projecten bezig ben.

Wat me wel al enkele weken frustreert, ik kan geen enkele deftige foto maken van mijn quilt! Het gebruik van ons fototoestel ' een Canon EOS 600D' is niet zo evident en moet ik eens uitzoeken, maar dat is allemaal zo technisch!
Hier toch een foto van mijn quilt.

De huisjes heb ik in de naad gequilt. De boorden kregen een golvende tak met blaadjes. het patroon hiervoor vond ik in een Amish quiltboek. In de hoeken quiltte ik nog eens de contouren van het huisje.

Ondertussen schiet mijn 'Christmas Fun- quilt' van Lynette Anderson ook goed op!

Enkele jaren geleden, liet ik me verleiden voor een 'vingerhoed'-stempel van Jeanneke. Een vingerhoedjesquilt kon ik echt niet langer uitstellen...
Het mag weer een grote quilt worden met héél veel vingerhoedjes in rood en roze tinten!

Hoewel ik graag patch en quilt met mijn handen, wil ik ook eens patchen en quilten met mijn Bernina...! Bij Quilt & Dotty volgde ik hiervoor al enkele workshops, maar veel oefenen, baart kunst!
Omdat ik niet zo gauw tevreden ben, maak ik met enkele patchvriendinnen 'Quilt Fun' van Lori Holt, een frisse quilt, waar telkens een hele rij met hetzelfde patroon wordt genaaid, zo krijg je de mogelijkheid om veel te oefenen!
De eerste rij is al klaar!

En dan wil ik ook nog heel graag leren freemotion quilten, freemotion borduren en lintborduren!
Altijd weer iets nieuw om te ontdekken en te leren...

Tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Je huisjesquilt is echt ontzettend leuk geworden. Heerlijk, dat rood!! Wat zal je blij zijn dat hij af is.
    Wat goed dat je nu oefent met je Bernina! Leuke vrolijke stofjes gebruik je.
    Dat freemotion vraagt ook veel oefenen. Ik vind dat nog steeds heel spannend. Veel succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij net hetzelfde met dat bloggen, t komt er niet meer van, toch fijn dat ik jou blog heb gevonden. Curieus op internet he!! Groetjes en mss tot binnenkort, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...