Pagina's

dinsdag 21 maart 2017

Justine & Cow...

Justine is een Française uit de buurt van Strasbourg.
Ik zag haar creaties voor het eerst vorig jaar op het quiltfestival in Wilverwitz. Haar vogelkoppen 'les têtes de Piaf' vielen me direct op! Maar ook de andere creaturen die ze maakt met oude porseleinen poppen vind ik geweldig...

September, Saint-Marie-aux-Mines, hier ontmoet ik Justine opnieuw! Ik vertel haar dat ik gek ben van haar werk. Verder kom ik te weten dat ze workshops geeft, ook in België.
Terug thuis breng ik een bezoek aan haar blog en beslis dat ik super graag een workshop wil volgen, het liefst om zelf  'un tête de Piaf' te maken...
Hoe krijg ik dit georganiseerd? De enige haalbare mogelijkheid is een workshop bij Cocottes et fil in Spa.

Op 18 oktober rijd ik naar Spa... soms moet je eens zot doen!
Het is nog niet voor een vogelkop, maar wel een creatuur met een porseleinen poppenhoofdje. Ik vond een popje met een bijzonder snoet in de kringwinkel.
Met mijn beste frans breng ik die dag tot een goed einde en rijd met mijn creatuur terug naar huis.



18 maart 2017 vandaag rijd ik naar Genappe bij Waterloo, om dan uiteindelijk mijn 'tête de piaf' te maken. Justine zorgde ervoor dat ik kon deelnemen aan een privé workshop,  georganiseerd door M' Chou.
Het werd weer een fijne creatieve dag!


En eindelijk hangt er hier thuis 'un tête de piaf'...

Dankzij Justine en haar workshops heb ik ook weer iets nieuws ontdekt... borduren in combinatie met patchwork! M' Chou en Sophie van Cocotte et fil zijn leerlingen van Léa Stansal.
Léa Stansal en Cécile Franconie zijn bij de eersten die patchwork en borduren combineerden...
Zo, weer een nieuwe honger die gestild moet worden...
Misschien ga ik nog eens in de leer bij M' Chou!


2 opmerkingen:

  1. Dat waren leuke workshops. Ik vind de resultaten prachtig geworden. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. patchwork en borduren wordt door heel veel mensen gedaan en ook al in het verleden. bekijk bv. oude gewaden uit de arabische wereld

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...