Pagina's

donderdag 29 januari 2009

Gedichtendag

Gedichtendag is hét poëziefeest van Nederland en Vlaanderen. Ieder jaar op de laatste donderdag van januari, staat de poëzie een dag lang in het zonnetje.
Ik hou nogal van de gedichten van 'Toon Tellegen', ze zijn meestal redelijk eenvoudig maar heel mooi.
Ik wil een gedicht met jullie delen!

Zal ik weggaan,
Zal ik verdrietig worden en weggaan?
Zal ik het leven eindelijk eens onbelangrijk vinden, mijn schouders
ophalen
en weggaan?
Zal ik de wereld neerzetten ( of aan iemand anders geven), denken:
zo is het genoeg,
en weggaan?
Zal ik een deur zoeken,
en als er geen deur is: zal ik een deur maken, hem voorzichtig
opendoen
en weggaan - met kleine zachtmoedige passen?
Of zal ik blijven?

Zal ik blijven?

uit 'Gedichten 1977 - 1999' van Toon Tellegen.


Maak er mooie koude winterdag van.
Ik hoop dat je van dit gedicht genoten hebt.
Ik kreeg van Martine een 'Encouraged-Award'. Bedankt hiervoor! Nu kan ik deze award weer doorgeven aan 5 andere blogs.

3 opmerkingen:

  1. Over gedichten gesproken: super dat, ondanks de heisa in Nederland rond
    geoorloofd campagne voeren, RAMSEY NASR toch gekozen is als Dichter des
    Vaderlands. Uiteindelijk toch een vorm van promotie voor onze voormalige
    Antwerpse stadsdichter, nietwaar. Prachtige, integere kerel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das ook toeval : ik heb enkele minuten geleden ook een gedichtje dat ik
    gisteren hoorde op TV en heel plezant vond op mijn blog geplaatst. Ga
    maar eens kijken wat ik tof vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk vind ik dat om af en toe eens een prachtig gedacht tegen te
    komen! bedankt! Toon tellegen is Zaaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...