Pagina's

woensdag 5 januari 2011

Een petrolblauw winterjasje

Voor ik mijn berichtje begin nog even het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Een goede gezondheid, heel veel inspiratie en creativiteit en meer tijd voor jezelf en al je projecten. We hebben de laatste week van 2010 rustig beeindigd met een korte vakantie in 'Marinapark' te Volendam!
Volendam is erg toeristisch en ligt aan het Ijselmeer, dat meer was bevroren en er werd geschaatst, heel sfeervol! We aten er ook lekkere oliebollen in een frisse sneeuwbui. Een dorpje vlak bij, Monnickendam, minder bekend, maar erg mooi, daar maakten we ook een winterse wandeling.
Uiteindelijk ben ik blij dat januari begonnen is, dat klinkt misschien gek, maar dan heb ik het gevoel dat de lente al wat dichter komt!
Een projectje dat ik in december nog voltooide, was Nienke haar winterjas! Ik heb er lang aan gewerkt en hij was eindelijk klaar toen de laatste sneeuwval begon. Het patroon kwam uit een knippie van 2009. De werkbeschrijving was zeer onvolledig, waardoor ik in een Burdaboek moest zoeken hoe je verborgen knoopsgaten maakt en dat lukte dan ook uiteindelijk.
De jas is nog wat ruim, hoewel maat 74 zou toch goed moeten zijn! Hopelijk heeft onze kleine spruit er dan langer plezier van.

3 opmerkingen:

  1. Wauw zeg... zo'n mooi jasje...
    Knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Natascha, wat is je kleine meid al gegroeit zeg. En zo mooi in haar nieuwe jas.
    Het is echt een prachtig jasje dat hebt ge dan ook weer vol overgave gemaakt; proficiat
    groetjes Lut

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw zeg!
    ik heb nog nooit een jas gemaakt. maar heb wel plannen voor eentje. jij ook leuke blog trouwens. gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...