Pagina's

dinsdag 22 maart 2011

Een dag te laat...

Gisteren op 21 maart was het WereldDownsyndroomdag. De datum is niet willekeurig gekozen, maar verwijst naar chromosoom 21 die 3 'beentjes' heeft in plaats van 2!
Ik ben een beetje boos op mezelf dat ik er gisteren niet aan gedacht heb. Ik was zo blij met dat mooie weer op de eerste lentedag en ook dat onze zus vandaag naar een fotoshoot mag!
Op de website van Downsyndroom Vlaanderen las ik dat er kinderen zijn die in de klas trakteren omdat deze dag een beetje een feestdag is! Misschien een leuk idee voor volgend jaar!
De voorbije weken liep ik er anders wel mee in m'n hoofd dat ik op WereldDownsyndroomdag een berichtje wou posten en vooral 'de Zonnepinkers' eens in de bloemetjes wou zetten.
De Zonnepinkers is een AKABE scoutsgroep in Ekeren en Jente onze zoon met Down amuseert zich daar elke zaterdag enorm! We vinden het echt super hoe de leiding gemotiveerd en geëngageerd bezig zijn met kinderen en zelfs volwassenen met een mentale beperking.
Om Akabe te promoten werd een leuke poster uitgebracht door scouts- en gidsen Vlaanderen. En wie staat er op die poster...

4 opmerkingen:

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...