Pagina's

woensdag 22 juni 2011

Christmas Fun...

Ik heb me laten verleiden voor een nieuwe quilt! Ik schreef mij in bij de 'Butonclub van de Quilthoeve' en kocht er ook stof en borduurdraad.
Het is  de 'Christmas Fun'-mysteryquilt van Lynette Anderson'. De quilt bestaat uit 8 delen, iedere maand komt er een patroondeeltje met handgeschilderd knoopje. Vorige week is het derde deel toegekomen, hoog tijd om er dan ook aan te beginnen werken...
Eerst even uitdokteren hoe ik er aan moet beginnen, moet er extra naad bij of niet?
Ik begin met de Ohio-sterren.
Trots ben ik als de eerste ster klaar is, maar blijkt die te groot te zijn. Er moest dus geen extra naad aangeknipt worden. De ster terug los gedaan en de lapjes verkleind.
Hopelijk heb ik nu stof genoeg, want ik had ook al een tweede ster geknipt in de grotere maat! Ondertussen heb ik 2 sterren klaar en kan ik aan het stitcherydeel met applicatie beginnen.
Ook wel spannend want ik wil de applicaties deze keer niet met een festonsteek naaien, maar wel met een verborgen steekje. Misschien toch maar eerst een proeflapje naaien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...