Pagina's

donderdag 20 februari 2014

Bloggersquilt!

Op de blog van Jacqueline verschijnt er elke week een andere blok voor 'de Bloggersquilt'. Ze startte met dit project in januari 2013. Haar quilt is nu bijna compleet, maar ze is toch nog opzoek naar een paar leuke blokken, misschien kan je er nog een uitzoeken en naar haar sturen.
Enkele maanden geleden stuurde ook ik mijn favoriete blok op.
Ik koos voor de' Missouri Star', het is een blok uit de Civil War quilts.
Missouri was een 'Union state' in America tijdens de Civil War.
Sterren spreken me erg aan en deze in het bijzonder, door de blokjes in de buitenhoeken.
In tijden van burgeroorlog werden er hele mooie quilts gemaakt. 
Mijn inspiratie kwam uit een boek van Kathleen Tracy 'The Civil War Sewing Circle', met mooie kleinere quilts.
Hier is het blokje dat Jacqueline naaide.
Leuk met dat bijzondere middenblokje!

4 opmerkingen:

  1. dat is zeker heel erg mooi
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartelijk dank voor je bijdrage aan de Bloggersquilt, ik ben met veel plezier jouw keuzeblokje aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een leuk blok met dat middenstukje. Ik heb indertijd ook een patroontje opgestuurd en wie weet dat ik in de toekomst nog eens aan al de blokken begin....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blok geworden

    Fijne handwerkweek vanuit Zweden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs komt en jouw reactie waardeer ik enorm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...